×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
کمک هایی که اولین نفعش به خودمان بر می گردد

انقلاب اسلامی نه تنها کشور را نجات داد؛ بلکه به حمایت از ملت های مستضعف برخاست و بدین ترتیب دنیا را نسبت به ددمنشی آمریکا آگاه کرد. این نکته موضوع کمی نیست و برعکس یکی از ارزشمندترین کارهای انقلاب است.

انقلاب ما به تعبیر رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب: «موضوعاتی همچون جنایات غرب بخصوص آمریکا، مسئله فلسطین و ظلم های تاریخی به ملت آن(را) از انحصار طبقه ی محدود و عزت گزیده ای به نام روشنفکر، بیرون آورد.»

ما چون مسلمایم نسبت به ملت های مسلمان دیگر وظیفه داریم. البته در این میان هجمه های بی اساسی می شود که جای آن اینجا نیست.

واقعیت این است که کمک ما به فلسطین و حزب الله و انصارالله در حقیقت کمک به خودمان است. زیرا عواید این کار به خودمان بر می گردد. این نکته البته بر ناآگاهان و معاندان سنگین است؛ اما باید دانست که الان رژیم صهیونیستی در مرزهای خود به چه کنم چه کنم افتاده است وگرنه شعاری که او داشت(از نیل تا فرات) برای منطقه ما و کشور ما خطرناک بود و می توانست منطقه را به فساد و عذاب بکشاند. اما هشدار پیامبر رحمت را گوش دادیم که می فرماید:  «إِنَّ النّاسَ إِذا رَأَوُا الظّالِمَ فَلَمْ یَأْخُذوا عَلى یَدَیْهِ أَوْشَکَ أَنْ یَعُمَّهُمُ اللّه‏ بِعِقابٍ مِنْهُ؛ مردم آنگاه که ظالم را ببینند و او را باز ندارند، انتظار مى ‏رود که خداوند همه را به عذاب خود گرفتار سازد.»[۱]

 

البته به دلایلی بحث کمک به فلسطین، کمک های دیگر ایران به ملت های دیگر را تحت الشعاع قرار داده است. اما ایران هم به بوسنی و هرزگوین کمک کرد هم به میانمار، هم به قحطی زدگان سومالی و غیره. این یکی از ارزشمندترین کارهای انقلاب است که علیرغم هجمه های ناجوامردانه دشمنان کینه توز و دوستان ناآگاه، در ذهن و فطرت انسان های باانصاف عالم خواهد ماند.

پی نوشت

۱ــ نهج الفصاحه ص ۳۲۳ ، ح ۸۳۳

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد