×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
چاره ی اقتصاد کشور در گرو این طرح است

چندین سال است که مقام معظم رهبری، عناوین سال ها را اقتصادی نامگذاری می کند؛ سال رونق تولید، سال حمایت از کالای ایرانی و مانند آن. این نکته می رساند که ما باید همت خود را بر امر اقتصاد قرار دهیم و انشاءالله در این زمینه نیز قوی شویم.

 

رهبر معظم انقلاب چندین سال است که برای تقویت اقتصاد کشور، بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح فرموده اند؛ اما ظاهرا این طرح عالی همچنان بر زمین مانده است. اقصاد مقاومتی بر دوری از ریخت و پاش اقتصادی تاکید دارد. میانه روی در اقتصاد از تعالیم دین ماست؛ امام صادق(علیه السلام) می فرماید: «نرمى در تقدیر معیشت (اقتصاد و میانه روى در خرج) از وسعت مال بهتر است، و با میانه روى، درماندگى نباشد و با ولخرجى چیزى باقى نماند.»[۱]

 

حدیث فوق گر چه میارنه ری و قناعت را در زندگی شخصی مطرح می کند؛ اما در بحث کلان نیز جریان دارد.

 

هنگامی که در اقتصاد ما ریخت و پاش های نامتعارف و موازی کاری ها و رانت خوای ها نباشد؛ بدون شک تحولی را شاهد خواهیم بود.

 

اگر ما سیاست های اقتصاد مقاومتی که از طرف رهبر معظم ابلاغ شده است را به کار ببندیم؛ به فضل خدا اقتصاد پویایی را شاهد خوایم بود که تحریم های دشمن بر آن هیچ تاثیری ندارد.

 

نکته مهم: امروزه دشمنان نظام با استفاده از فرصت ضعف اقتصاد ایران، در پی نسخه پیچی برای ما هستند. و می خواهند که اقتصاد ما را در چاله ای به نام اف ای تی اف بیندازند. اگر ما اقتصاد مقاومتی را به کار بسته و اقتصاد را چاره کرده بودیم، دشمن این قدر بی  محابا جلو نمی آمد.

 

باید قوی باشیم.

 

پی نوشت

 

۱ـــ أصول الکافی / ترجمه مصطفوى / ج‏۳ / ۱۸۲ / ۹

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false