×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
هرگز افراد روزه دار حقیقی با غیر روزه دار مساوی نیستند

همواره یکی از شبهات ثابت شبهه افکنان مقایسه عامیانه بین افراد دین دار و غیر دین دار است. حالا اگر ماهی مثل ماه رمضان باشد که دیگر هیچ. آنها در این قضیه از افراد غیر دین دار حمایت می کنند تا به اهداف شوم خود برسند.، آنها افراد روزه دار و غیر روزه دار را مساوی می دانند.

خداوند در قرآن، خطاب به کسانی که اهل ایمان، و افراد بی اعتنا به رمضان و روزه و دین را مساوی می دانند؛ می فرماید: «أَ فَمَنْ کانَ مُؤْمِناً کَمَنْ کانَ فاسِقاً لا یَسْتَوُونَ‏؛ آیا کسى که باایمان باشد همچون کسى است که فاسق است؟! نه، هرگز این دو برابر نیستند.»(سجده/۱۸)

اولا: باید بدانیم که نزد خدا، گرامی ترین انسان ها، باتقو اترین است(حجرات/۱۱۳) و البته تقوا نیز در سایه روزه گرفتن و نماز خواندن و سایر فرامین الهی محقق می شود.

دوما: حتما لازم نست افراد بی دین، افراد مجرم و دزدی باشند؛ به عبارت دیگر بگوییم کسی که روزه نمی گیرد دزدی نمی کند؛ فرد مذهبی هم که همین است، و بدین ترتیب نتیجه بگیریم این دو مساوی هستند. خیر؛ بلکه مساوی بودن در اعتقادات هم شرط است. دو نفر ممکن است اهل سرقت نباشند ولی یکی اعتقاد چندانی به حرام بودن آن ندارد و دیگری دارد.

سوما: چه بسا کسی که بی اعتنا به ماه رمضان و روزه و نماز است؛ شیطان به مرور زمان، او را به فرامین دیگر الهی، نافرمان کند. ما را در جامعه این را شاهد هستیم

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false