×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
نتایج شمارش آرا در ایلام اعلام شد/ پیروزی جریان انقلاب و شکست اصلاح طلبان

رییس ستاد انتخابات استان ایلام نتایج شمارش آرای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه شمال و جنوب این استان را اعلام کرد.

به گزارش ایلام بیدار ، “محمد نوذری”،رئیس ستاد انتخابات استان ایلام لحظاتی پیش با اعلام این خبر گفت: در حوزه شمال استان علی‌اکبر بسطامی با ۴۲ هزار و ۲۹۶ رای و سارا فلاحی با ۳۶ هزار و ۹۰۹ رای به طور مستقیم به مجلس راه یافتند.

 

وی با بیان اینکه در حوزه جنوب هیچکدام از نامزدها موفق به اخذ ۲۰ درصد آرای ماخوذه و ورود مستقیم به مجلس نشدند، یادآور شد: بهزاد علیزاده با ۱۸ هزار و ۵۰۵ رای و صادق کرمی با ۱۶ هزار و ۳۷۲ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند.

 

دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۹ فروردین ۹۹ برگزار می‌شود.

 

استان ایلام دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است که ۲ کرسی آن متعلق به حوزه شمالی شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی  است و یک کرسی متعلق به حوزه جنوبی شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.

 

در استان ایلام از بین ۱۳۹ نفر داوطلب، صلاحیت ۶۱ نامزد نهایی از سوی شورای نگهبان تایید شد که در روزهای اخیر با انصراف تعدادی از این افراد در نهایت ۲۷ نفر در حوزه شمالی و ۱۸ نفر در حوزه جنوبی به رقابت پرداختند.

 

۴۵۱ هزار نفر از مردم استان واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ماه امسال بودند که این از این تعداد ۳۱۷ هزار نفر در حوزه شمالی و ۱۳۴ هزار نفر نیز مربوط به حوزه جنوبی استان است.

 

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار شد.

true
برچسب ها : ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false