×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
نا رضایتی مردم از نبود پارکینگ طبقاتی در ایلام

جبار صفربیگی نوشت: امروزه با روند رو به رشد تعداد خودرو‌ها و افزایش مشکلات ترافیکی در سطح شهرایلام، ضروری است فکری برای خروج از این بحران اندیشیده شود.

“جبار صفربیگی”، فعال رسانه ای در یادداشتی با عنوان ” نا رضایتی مردم از نبود پارکینگ طبقاتی درایلام” نوشت: با گذر از خیابان‌های سطح شهرایلام می‌بینیم که ترافیک طولانی بوده و در بیشتر نقاط گره خورده و روان نیست و این ناشی از عدم وجود پارکینگ است که باعث شده شهروندان ایلامی خودروهای خود را در کوچه و خیابان‌ها پارک کنند و منجر به تشدید ترافیک می‌شود.

نیاز به پارکینگ طبقاتی درایلام با توجه به ترافیک حاکم بر خیابان‌ها و افزایش تردد خودروها چند سالی است که به عنوان یک مسئله ضروری از سوی شهروندان مطرح می‌شود و متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی از سوی شهرداری ایلام صورت نگرفته و وعده‌های مسئولین صرفا در حد نظر و حرف باقی مانده است.

امروزه با روند رو به رشد تعداد خودرو‌ها و افزایش مشکلات ترافیکی در سطح شهر ایلام، ضروری است فکری برای خروج از این بحران اندیشیده شود.

از جمله خیابان‌های شلوغ و پرترددی که نیازمند احداث پارکینگ طبقاتی می‌باشد، می‌توان به خیابان‌های سعدی، ۲۲بهمن، مرکز و … اشاره کرد که روزانه سهم قابل توجهی ماشین را در گوشه و کنار خوی جای می‌دهند.

در ادامه بایستی گفت که در مرکزشهرکه بیشتر خدمات درمانی از جمله مطب دکتران، داروخانه ها وکسبه پوشاک و… در آن وجود دارد نیاز اساسی به احداث پارکینگ طبقاتی وجود دارد تا مراجعه کنندگان به این مراکز با مشکلاتی روبرو نشوند.

یکی از بارزترین مشکل شهر ایلام یافتن مکان مناسب جهت پارک خودروها است کمبود مکان‌ برای پارک و وسایل نقلیه کنار خیابان‌هایی که عرض چندانی ندارند باعث بیشتر شدن ترافیک می‌شوند.

‎ وعده احداث پارکینگ های طبقاتی در شورای شهر دوره پنجم به مردم داده شده بود و شهروندان همچنان منتظر تحقق آن هستند ولی گویا خبری نیست و همه امید آنها در گرو عملکرد شورای شهر جدید می‌باشد.

با اندکی تامل می‌توان دریافت که احداث پارکینگ‌های طبقاتی علاوه بر اینکه حجم زیادی از ترافیک شهری را مرتفع می‌کند، می‌تواند به اشتغال‌زایی مردم کمک کرده و منبع درآمدی برای ارگان‌های مربوطه باشد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false