×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
حدیثی علوی در مورد ضعف جهان اسلام

یکی از عوامل پیشرفت ظاهری کشورهای غربی، هماهگی ظاهری آنها برای رسید به اهداف مادی و حتی اهداف شوم خود است. در حالی که کشورهای اسلامی متاسفانه هر یک به کار خود مشغول و به دیگری کاری ندارند. همین نکته باعث تاسف شدید مولا علی(علیه السلام) شد؛ و یکی از زمینه هایی شهادت ایشان و یاران ایشان، همین تفرقه ها بود.

 

همین عامل(تفرقه جناح حق) بود که حضرت علی(علیه السلام) را تا روزهای پایانی عمر شریفشان آزار داد. حضرت به مردم تحت حکومت خود می فرمود: «وَ اللَّهِ یُمِیتُ‏ الْقَلْبَ‏ وَ یَجْلِبُ الْهَمَّ مِنَ اجْتِمَاعِ هَؤُلَاءِ الْقَوْمِ عَلَى بَاطِلِهِمْ وَ تَفَرُّقِکُمْ عَنْ حَقِّکُمْ؛ به خدا که اجتماع (همدلی و همزبانی) این قوم (معایه و یارانش) در باطل خود و پراکندگی (عدم اتحاد و همدلی) شما در اندیشه ی حق مدارانه ی خود، دل را میرانده و اندوه را به سمت انسان می کشاند»( نهج البلاغه،  صبحی صالح، ص۷۰).

یکی از مهم ترین عوامل ضعف کشورهای اسلامی علیرغم عده زیاد و منابع سرزمینی وزیرزمینی، متاسفانه همین عامل فوق است. دنیای غرب به خوبی این نقطه ضعف را شناخته و با سرمایه گذاری بر روی آن، برخی کشورهای اسلامی را به جان دیگر کشورهای اسلامی انداخته است(جنگ یمن) در حالی که خودشان با هم اتحاد دارند و با خنده در کنار هم می نشینند و صحنه جنگیدن ما را باهم تماشا کرده و لذت می برند….

 

تاریخ در حال تکرار شدن است.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false