×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
رحلت امام خمینی(ره) در آیینه خاطرات مردم ایلام

به گزارش ایلام بیدار ، انقلاب اسلامی یکی از بزرگترین رویدادهای تاریخ بشری بود با رهبری امام خمینی (ره) توانست طاغوت را از میان برداشه وبرمستکبران تاریخ پیروز شود.

ویژگی های شخصیتی امام خمینی (ره) به نحوی بود که محبت امام در قلب مردم جای داشت وهمین امر باعث شد تا بر بسیاری از مشکلات وکمبود ها بتوانند به پیروزی دست پیدا کرده وامروزبا رهبری حکیم ودانا  به یکی از قدرتمند ترین کشورهای دنیا تبدیل شود که در مقابل ظلم واستبداد در سطح جهانی ایستاده است.

رحلت امام خمینی (ره) یکی از وقایع تالم برانگیز تاریخ انقلاب اسلامی است که واقعه ای تاثیر گذار دراذهان مردم است و هنوز هم خاطرات آن باقی است.

قطعا کسانی که آن روزها را درک کرده اند خاطراتی دارند که بیان آن وانتقال به نسل های آینده امری ضروری تا آیندگان هم آن روزها را به نحوی درک کنند.

وقتى که خبر رحلت امــام منتشر شـد ، گـویـى زلزله اى عظیـم رخ داده است ، بغضها تـرکیـد و سرتاسر ایران و همـه کانـونهایـى کـه در جـهان بـا نام و پیام امام خمینـى آشـنا بـودنـد یــکپارچه گـریستند و بـر سر و سینه زدنـد. هیچ قلـم و بیـانـى قـادر نیست ابعاد حـادثه را و امواج احساسات غیر قابل کنترل مردم را در آن روزها تـوصیف کند.

داغ رحلت امام در قلب ها باقی است

شریفی از شهروندان چرداولی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: رحلت امام خمینی (ره) واقعه سنگینی بود که هنوز هم داغ آن روی قلب هایمان احساس می شود.

وی افزود: روزی که خبر رحلت امام خمینی (ره) از رادیو پخش شد در حال کار کشاورزی بودیم که داد وفریاد در روستا وشهرها بلند شد وهمه مردم هراسان ونگران بودند.

این شهروند چرداولی در ادامه گفت:با شنیدن این خبر دست از کار کشاورزی برداشتیم ودر گوشه ای نشسته وفقط گریه کردیم وداغ از دست دادن امام را نمی توانستیم باور کنیم به همین جهت هنوز هم داغ رحلت امام در قلب هایمان باقی است.

شریفی خاطرنشان کرد: بعد از رحلت امام خمینی (ره) نگران آینده کشور بودیم که با این همه زحمت دوباره دست طاغوت نیافتدولی رهبر انقلاب آیت اله خامنه ای به خوبی توانستند در طول سال های متوالی انقلاب را از گزند حوادث حفظ کنند.

رحلت امام خمینی (ره) قابل باور نبود

پیری از شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت:رحلت امام خمینی (ره) را نمی توانستیم باور کنیم زیرا این شخصیت بزرگوار اسطوره ای بود خستگی ناپذیر که توطئه استکبار نتوانسته بود گزندی به او وارد کند.

وی افزود: با شنیدن خبر رحلت امام با تمام توان به سرو صورت خود کوبیدیم وهراسان در کوچه ها به راه افتادیم وتنها چیزی که می دیدیم فقط غم وماتم است با عجله خودمان را به مساجد رساندیم ودیدیم که همه مردم جمع هستند وگریه وزاری می کنند.

پیری خاطرنشان کرد:رحلت امام قطعا یکی از وقایع تاریخ انقلاب اسلامی است که در قلب مردم باقی مانده ودرایت رهبر انقلاب وپیشرفت های امروزه تلخی آن روزها را به شرینی شکست استکبار تبدیل کرده است.

true
برچسب ها : , ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false