×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
جنگی که کم تر از  جنگ نظامی نیست

کشور ما الحمدالله به برکت خون شهداء، در جبهه نظامی قوی شده است؛ اما باید در جبهه جنگ نرم نیز قوی باشد. فضای مجازی یکی از میدان های جنگ نرم است.

 

خدا درآیه ۶۰ انفال بعد از دستور به آمادگی همه جانبه در برابر دشمنان می فرماید: «وَ آخَرینَ مِنْ دُونِهِمْ لا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ یَعْلَمُهُمْ؛ (همچنین) گروه دیگرى غیر از اینها را، که شما نمى شناسید و خدا آنها را مى ‏شناسد.»[۱] در باره گروهی که مسلمانان آن ها را نمی شناسند؛ احتمالاتی  هست ولی احتملال قوی منافقین باشند که همواره وجود داشته و دارند.[۲]

 

البته هر چقدر کشوری قوی باشد احتمال نفوذ و رخنه در ارکان آن هست؛ اما گاهی ما به دست خودمان، نفوذ دشمن را تسهیل می کنیم. فضای مجازی، در حال حاضر یکی از موثرترین راه های نفوذ دشمن است. متاسفانه برخی در داخل کشور به این نکته توجه ندارند و در مقابل تقویت پیام رسان های داخلی، سنگ اندازی می کنند. در حالی که فضای مجازی(تلگرام) در اغتشاشات دی ماه ۹۶ نقش عمده ای داشت. به گونه ای که برخی دلسوزان نظام به فیلتر آن رای دادند.

نکته: روح الله زم که این روزها تحت بازجویی است، سال های سال در فضای مجازی بر ضد کشور خیانت کرده است و کانال آمدنیوز با هدایت او، نقش مخربی در اغتشاشات دی ماه ۹۶ داشت(تعقیب و بازداشت روح الله زم یک شاهکار جنگ نرم است).

حاصل سخن این که؛ باید با بها دادن به پیام رسان های داخلی و تقویت آنان، در مقابله با جبهه نرم رسانه ای دشمن، قوی تر عمل کنیم.

انشاءالله.

 

پی نوشت

۱ــ انفال/۶۰

 

۲ـــ تفسیر نمونه، ج۷، ص۲۲۷

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false