×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
مقابله با تحریم ها؛ راهی به سوی جهش تولید

یکی از لوازم قوی شدن اقتصاد ما در سال جهش تولید، برنامه ریزی برای مقابله با تحریم هاست. اگر این برنامه ریزی وجود نداشته باشد؛ آسیب پذیری ما بیشتر نمایان خواهد شد.

خدای بزرگ در باره قوی شدن در برابر دشمنان می فرماید: «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّهٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُم؛ و براى [کارزار با] آنان هر چه مى‏ توانید از نیرو و آمادگى اسب ‏ها فراهم آورید که به آن وسیله دشمن خدا و دشمن خود را بترسانید.»[۱] اگر چه این آیه، بیشتر در مورد داشتن قدرت نظامی در برابر دشمنان است اما از واژه قوه به دست می آید که همه ارکان کشور اسلامی، از جمله اقتصاد، باید در مقابل دشمنان قوی باشد.[۲]

کشور ما باید در بحث اقتصاد بتواند با بحران ها بجنگد. یکی از این بحران ها در این ۴۰ سال انقلاب، وجود تحریم های ظالمانه دولت جنایتکار آمریکاست.

اگر ما نتوانیم اقتصاد خود را در مقابل تحریم ها واکسینه کنیم؛ در بزنگاه ها، آسیب پذیرتر به نظر می آییم. مثلا اگر ما در بحث بنزین خودکفا نشده بودیم؛ در اغتشاشات بنزینی به مراتب بیشتری آسیب می دیدیم. در دیگر مباحث اقتصادی نیز قضیه چنین است. وقتی دشمن ببیند ما در جایی ضعف داریم و همت خود را نیز در آن بخش به کار نمی بندیم؛ طبعا تشویق می شود که بر تحریم و تهدیدات اقتصادی خود بیفزاید. دقیقا دشمن برای همین موضوع،  بر روی تصویب ای اف تی اف تاکید داشت.

حاصل سخن این که؛ برای موفقیت در تولید و جهش تولید باید با تحریم ها بجنگیم و برای دور زدن تحریم ها و راه های جایگزین، تدبیری بیندیشیم تا در مواقع حساس، آسیب نبینیم. متاسفانه گاهی مسولان ناخواسته سخنانی می زنند که دشمنان را به تحریم بیشتر ترغیب می کند.

پی نوشت

۱ــ انفال/۶۰

۲ــ تفسیر نمونه، ج۷، ص۲۲۲

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false