×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
جبهه فرهنگی، جبهه ای برای قوی تر شدن

کشور ما باید برای قوی تر شدن در جنبه های مختلف رشد کند. فرهنگ یکی از این زمینه هاست.

هر چند در ابتدای امر از واژه فرهنگ، به یاد کتاب و معلم و دانش آموز می افتیم و حق نیز شاید همین باشد؛ اما مسئله فرهنگ گسترده است(فرهنگ سبک زندگی و…).

تفسیر نمونه در ذیل آیه ۶۰ انفال که می فرماید: «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّه؛ هر نیرویى در قدرت دارید، براى مقابله با آن ها [دشمنان‏]، آماده سازید.»[۱] قدرت فرهنگی را نیز یادآور می شود.[۲]

 

همواره مقام معظم رهبری بر مسئله فرهنگ تاکید می کند. زیرا که یکی از راه های نفوذ بیگانگان از طریق جبهه فرهنگی است. متاسفانه اکثر کتاب های علوم انسانی ما غربی(سکولار) هستند و این برای نسل آینده خطرناک است. باز هم متاسفانه در سال های اخیر، چندین تن از جاسوسان غربی به اسم دانشمند، در همایش های علمی ما شرکت کردند و خدا می داند که این جاسوس ها، چه نیات پلید دیگری داشته اند. جاسوسان محیط زیست هم بدین گونه وارد کشور شدند و…

بنابراین باید قوی باشیم و همان گونه که سردار سلیمانی و دیگران، فرهنگ غنی مقاومت را به ما آموختند؛ مراکز آموزشی را باید به این سمت و سو ببریم(نه فرهنگ لاابالی غربی).

 

از یاد این ملت نمی رود که خیلی از جوانان جبهه و جنگ، نخبه های همین دانشگاه های بودند که شاید الان گرفتار رکود شده و در دام فرهنگ غرب افتاده اند.

 

باید قوی شویم.

 

پی نوشت

۱ـــ انفال/۶۰

۲ــ تفسیر نمونه، ج۷، ص۲۲۲

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false