×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
از خودتحریمی رضاخان تا خودتحریمی اف ای تی اف

سوم اسفند ۱۲۹، روز شومی برای ایران بود؛ زیرا که با کودتای انگلیسی رضاخان، کشور عزیزمان وارد یک دوره جدید شد که دوره استعمار فرا نو یا به تعبیر امروزی، دوره خود تحریمی ایران بود.

 

به عبارت دیگر آنها می خواستند خود را به نحوی تبرئه کنند و وانمود کنند که ما دیگر کاری به شما نداریم. حالا اگر با رییس مملکت خود(رضاخان) مشکل دارید؛ چرا ما را مقصر جلوه می دهید؟ آنها شاید این آیه را خوانده بودند که می  فرماید: «وَ لا یَزالُونَ‏ یُقاتِلُونَکُمْ حَتَّى یَرُدُّوکُمْ عَنْ دینِکُمْ إِنِ اسْتَطاعُوا؛ و همواره (مشرکان و دشمنان) با شما خواهند جنگید تا اگر بتوانند شما را از دینتان بازگردانند.»[۱] و اینک می خواستند که بگویند ما برخلاف نظر قرآن شما، دیگر دنبال جنگ و توطئه علیه شما نیستیم. در حالی که واقعیت این بود که:

استعمارگران به مرور زمان دریافته بودند که حضور مستقیم آنها برایشان هزینه دارد و چه بهتر که خود در ظاهر به کناری بروند و یکی از افراد کشوری مثل ایران را بر امور ایران مسلط کنند تا هم هزینه های آنها کم شود و هم کشور را به دست یکی از افراد همان کشور(رضاخان) سلاخی کند. حادثه مسجد گوهر شاد و موارد بسیار دیگر گویای این مطلب است. وقایعی که رضاخان به عنوان ایرانی با انجام دادن آن باعث پسرفت و خود تحریمی ایران شد.

دشمنان برای امروز ما نیز همین نقشه را دارند و  می خواهند با دست خودمان، خود را تحریم کنیم.

امروز نیز قصد دارند با شکل دیگری، اینبار از طریق کنوانسیون های بین المللی نظیر اف ای تی اف و پالرمو و غیره، و با نفوذ عوامل خود و تاثیرگذاری بر مسولان مربوطه، کشور را گرفتار خود تحریمی کرده و با دست خود  کشور، جلو پیشرفت ملت گرفته شود. مشکل عمده، اف ای تی اف نیز همین است. «بندهای ۲۷ تا ۳۰ جزئیاتی پیرامون شناسایی این مسیرها (مسیر دور زدن تحریم ها) در اختیار قرار می‌دهد که بند ۲۸ به‌ طور ویژه به لیست تحریمی ایران ذیل قطعنامه ۲۲۳۱(۲۰۱۵) اشاره دارد. در ادامه ضمن تشویق کشورها برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌ ها دربند ۳۰ معیارهایی را ارائه می ‌دهد که موجب شناسایی این مسیرها می شوند.»[۲]

 

نکته مهم: خدای ناکرده کسی مسولان کشور را با امثال رضاخان قلدر مقایسه نمی کند. بحث این است که جاسوسانی امثال دری اصفهانی(جاسوس هسته ای) به عنوان رضاخان زمانه، اطلاعات غلط به مسولان می دهد و آنها هم احیانا نا آگاهانه طرفدار سند اف ای تی اف و امثالهم می شوند.

به هوش باشیم.

 

 

 

پی نوشت

۱ــ بقره/۲۱۷
۲ــ کلیک کنید

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false